ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ SPOLEČNOSTI LIMITED CROSSCHEM CZECH REPUBLIC
Účel a rozsah působnosti zásad ochrany osobních údajů
Zásady ochrany osobních údajů (dále jen „Zásady“) popisují a poskytují identifikovatelným osobám (dále jen „subjekt údajů“) informace o tom, jakým způsobem lze CrossChem Česká republika s.r.o. (dále jen „Správce“) zpracovává osobní údaje Subjektu údajů, pokud Subjekt údajů požádal o přijetí do pracovního poměru u Správce, chce odebírat služby nebo nakupovat zboží na základě uzavření smlouvy, účastnit se akcí pořádaných Správcem nebo jeho spolupracujícími partnery, navštívil nebo plánuje navštívit prostory Správce a přilehlé okolí, kontaktovat Správce prostřednictvím uvedených telefonních čísel nebo jiných komunikačních kanálů (e-mail, pošta), podal stížnost nebo návrh, jakož i navštívit sociální sítě spravované Správcem.
Správce v těchto Zásadách popsal opatření, která zajišťují ochranu zájmů a svobod Subjektu údajů a současně zajišťují, že údaje jsou zpracovávány v dobré víře, zákonným a pro Subjekt údajů transparentním způsobem.
Tyto zásady se vztahují na zpracování osobních údajů bez ohledu na formu a/nebo prostředí, v němž fyzická osoba osobní údaje poskytuje (vstupem na území a/nebo do prostor, telefonicky, ústně atd.) a v jakých systémech správce (video, audio, web atd.) jsou zpracovávány.
Pokud jsou tyto zásady aktualizovány, nabývají změny těchto zásad účinnosti dnem uvedeným v oznámeních o změnách těchto zásad. V zájmu zajištění transparentního a poctivého zpracování údajů bude aktuální znění Zásad zveřejněno na internetových stránkách Správce www.crosschem-cz.bettrweb.com v sekci Zásady ochrany osobních údajů a v kanceláři Správce u správce kanceláře.
Ovladač
CrossChem Czech Republic s.r.o (společný identifikační kód 19227841, kontaktní informace: Hradišťská 918, 687 08 Buchlovice, Česká republika, tel. +420 734809618, e-mail: [email protected], webové stránky www.crosschem.cz).
Platné zákony a předpisy
Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení“).
Zákon o zpracování osobních údajů.
Další zákony a předpisy platné v oblasti zpracování a ochrany osobních údajů.
Účely zpracování osobních údajů
Správce si při své činnosti stanovil řadu účelů zpracování osobních údajů, které jsou níže uvedeny samostatně:
Za účelem zajištění náborového procesu správce a oprávněných zájmů; Jaké osobní údaje správce zpracovává Kategorie osobních údajů, které Správce zpracovává, závisí na osobních údajích, které Subjekt údajů Správci poskytl. Například veškeré informace obsažené v životopise Subjektu údajů, jako jsou: jméno, příjmení, rodné údaje, adresa bydliště, předchozí pracovní zkušenosti a vzdělání/školení, jazykové znalosti a jejich používání, další znalosti/dovednosti, zájmy/záliby, telefonní číslo, e-mailová adresa, fotografie nebo jiné informace identifikující Subjekt údajů, jakož i informace získané z předchozích pracovišť, která poskytla zpětnou vazbu o Subjektu údajů, pokud Subjekt údajů výslovně povolil kontakt s příslušnými předchozími zaměstnavateli. V případě, že je Subjekt údajů předvolán k pracovnímu pohovoru, považují se za osobní údaje Subjektu údajů informace poskytnuté během pracovního pohovoru, vyplněné testy a další úkoly. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů? Zpracování údajů za účelem zajištění náboru zaměstnanců se provádí na základě čl. 6 odst. 1 písm. a) a f) nařízení, tj: a) Správce je oprávněn zpracovávat osobní údaje, pokud subjekt údajů sám udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden nebo více účelů. Souhlas Subjektu údajů je jeho svobodnou vůlí a nezávislým rozhodnutím, které je poskytnuto dobrovolně, a umožňuje tak Správci zpracovávat osobní údaje pro účely stanovené v těchto Zásadách. Souhlas Subjektu údajů je závazný, pokud je udělen ústně (např. před podáním životopisu a Subjekt údajů je v těchto Zásadách informován o tom, že při podání životopisu dojde ke zpracování osobních údajů) a Subjekt údajů souhlasí s použitím svých osobních údajů pro dosažení cílů stanovených v těchto Zásadách. Subjekt údajů má právo svůj dříve udělený souhlas kdykoli odvolat, a to prostřednictvím kontaktních údajů uvedených v těchto Zásadách. Odvolání souhlasu nemá vliv na zákonnost takového zpracování údajů, které bylo provedeno v době platnosti souhlasu dané osoby. Odvoláním souhlasu nelze ukončit zpracování údajů, které je prováděno na základě jiných právních důvodů, například na základě oprávněných zájmů správce a třetích stran. b) po obdržení vašeho životopisu a/nebo žádosti má správce oprávněný zájem na zpracování vašeho životopisu a/nebo žádosti tím, že posoudí poskytnuté informace, zorganizuje výběrové řízení a shromáždí důkazy, které odrážejí právní základ příslušného náborového řízení. V případě sporu mohou být informace získané během náborového procesu použity k zohlednění právního základu příslušného náborového procesu (například k prošetření případů stížností na náborový proces a k zajištění důkazů pro stížnosti a reklamace). Jaká je doba zpracování osobních údajů? Při výběru kritérií pro ukládání osobních údajů správce zohlední níže uvedené podmínky: a) zda je doba uchovávání osobních údajů stanovena nebo vyplývá ze zákonů a předpisů Lotyšské republiky a Evropské unie; b) jak dlouho je nutné osobní údaje uchovávat, aby bylo zajištěno provádění a ochrana oprávněných zájmů správce nebo třetí strany; c) dokud není souhlas subjektu údajů se zpracováním osobních údajů odvolán a neexistuje jiný právní základ pro zpracování údajů, například pro splnění povinností, které jsou pro správce závazné; d) je to pro správce nezbytné k ochraně zásadně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby, včetně jejich života a zdraví.
Veškeré informace získané od subjektu údajů, který se uchází o volná pracovní místa a/nebo poskytuje dodatečné informace, například během pohovoru, jsou zcela nebo částečně uchovávány v databázi správce po dobu nejvýše šesti měsíců, aby byly zajištěny oprávněné zájmy správce. S ohledem na zásadu minimalizace údajů se Správce zavazuje příslušné informace po dosažení oprávněného zájmu vymazat. Pokud Správce obdrží stížnost na příslušné výběrové řízení, budou všechny informace zpracovávané v rámci výběrového řízení uchovávány až do přezkoumání stížnosti a nabytí právní moci a vykonatelnosti konečného soudního rozhodnutí. Po uplynutí doby uchovávání budou osobní údaje trvale vymazány. Kdo má k informacím přístup a komu jsou poskytovány? Příjemci osobních údajů mohou být zaměstnanci pověření správcem, zpracovatelé, orgány činné v trestním řízení a dozorové orgány. a) Správce má povinnost poskytovat informace o zpracovávaných osobních údajích: 1.1. orgánům činným v trestním řízení, soudu, orgánům státní správy a samosprávy, pokud to vyplývá z právních předpisů a dotčené orgány jsou oprávněny k žádosti o informace; b) pokud by měly být osobní údaje předány dotčené třetí straně na základě uzavřené smlouvy za účelem plnění funkce nezbytné pro plnění smlouvy (např. personální pohovory vedené personálními společnostmi; pro realizaci oprávněných zájmů Správce); c) na základě jasné a jednoznačné žádosti subjektu údajů; d) k ochraně oprávněných zájmů, například při soudním řízení, u státních nebo samosprávných institucí proti osobě, která tyto oprávněné zájmy správce porušila. Za účelem poskytování přesných služeb, plnění smluvních závazků a zajištění oprávněných zájmů správce; Jaké osobní údaje správce zpracovává Kategorie osobních údajů, které správce zpracovává, závisí na službách správce, které subjekt údajů využívá. Například poté, co Subjekt údajů obdrží nebo projeví přání využívat služby Správce, zakoupit služby Správce v souladu s právními požadavky a oprávněnými zájmy Správce, má Správce povinnost a právo zpracovávat informace identifikující Subjekt údajů a informace osvědčující totožnost Subjektu údajů. Například v případě vrácení zboží nebo reklamace jeho kvality Správce přezkoumá vaši stížnost, k čemuž potřebuje identifikovat stěžovatele nebo osobu, pro kterou má připravit odpověď. V tomto případě může Správce za účelem dosažení cíle poskytování služeb zpracovávat množství osobních údajů, které zahrnují jméno, příjmení, osobní identifikační číslo a kontaktní údaje a informace o odebraných a odebíraných službách a sortimentu výrobků apod; informace jsou dokumentovány a uloženy v systémech zpracování údajů Správce. Při odběru služeb nebo nákupu zboží subjektem údajů jsou osobní údaje zpracovávány v souladu se smlouvou uzavřenou mezi smluvními stranami. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů Zpracování údajů za účelem zajištění poskytování služeb nebo prodeje zboží je prováděno na základě čl. 6 odst. 1 písm. b), c) a f) Nařízení, tj. zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo za účelem přijetí opatření na žádost subjektu údajů před uzavřením smlouvy; zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje. A také v některých případech k zajištění oprávněných zájmů Správce a třetích stran (například k prošetření případů, kdy byly obdrženy stížnosti na kvalitu služby nebo prodaného zboží, k provedení následné kontroly za účelem zlepšení poskytování služeb, jakož i k zajištění důkazů proti případným reklamacím). Jaká je doba zpracování osobních údajů? Při výběru kritérií pro ukládání osobních údajů správce zohlední níže uvedené podmínky: a) zda je doba uchovávání osobních údajů stanovena nebo vyplývá ze zákonů a předpisů Lotyšské republiky a Evropské unie; b) jak dlouho je nutné osobní údaje uchovávat, aby bylo zajištěno provádění a ochrana oprávněných zájmů správce nebo třetí strany; c) dokud není souhlas subjektu údajů se zpracováním osobních údajů odvolán a neexistuje jiný právní základ pro zpracování údajů, například pro splnění povinností, které jsou pro správce závazné; d) je to pro Správce nezbytné k ochraně zásadně důležitých zájmů Subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby, včetně jejich života a zdraví. Správce při poskytování služeb nebo prodeji zboží postupuje v souladu se zvláštními právními předpisy, které upravují jeho povinnost uchovávat některé údaje, např. zákon o účetnictví stanoví povinnost uchovávat záznamy o transakcích po dobu pěti let; s výhradou výše uvedeného Správce dodržuje lhůty stanovené v normativních aktech. Při poskytování služeb nebo prodeji zboží, které mají stanovenou lhůtu pro podání reklamace, se informace o aspektech poskytování služeb uchovávají nejméně po dobu 2 let, s výhradou promlčecí lhůty platné pro daný právní vztah. Pokud se chcete dozvědět podrobné informace, obraťte se na správce prostřednictvím uvedených kontaktních údajů. Po uplynutí doby uchovávání budou osobní údaje trvale vymazány. Kdo má k informacím přístup a komu jsou poskytovány? Příjemci osobních údajů mohou být zaměstnanci pověření správcem, zpracovatelé, orgány činné v trestním řízení a dozorové orgány. Správce má povinnost poskytovat informace o zpracovávaných osobních údajích: b) pokud mají být osobní údaje na základě uzavřené smlouvy předány dotčené třetí osobě za účelem plnění funkce nezbytné pro plnění smlouvy (např. v případě záruční, pojistné smlouvy; pro realizaci oprávněných zájmů Správce), nebo pokud je potřeba zkvalitnit služby zapojením poskytovatelů služeb – subdodavatelů; c) na základě jasné a jednoznačné žádosti subjektu údajů; d) k ochraně oprávněných zájmů, například při soudním řízení, u státních nebo samosprávných institucí proti osobě, která tyto oprávněné zájmy správce porušila. Reflektování akcí pořádaných správcem a jeho spolupracujícími partnery v médiích a na sociálních sítích s cílem propagovat a podporovat uznání značky „CrossChem“; Jaké osobní údaje správce zpracovává? Fotografie a videozáznamy účastníků a návštěvníků akcí pořádaných Správcem a jeho spolupracujícími partnery a míst jejich konání mohou být zpracovávány jejich ukládáním do archivu Správce, zveřejňováním na webových stránkách, sociálních sítích spravovaných Správcem a dalších informačních materiálech Správce. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů? Za účelem zobrazení akcí pořádaných Správcem a jeho spolupracujícími partnery v médiích a na sociálních sítích za účelem propagace Správce se zpracování osobních údajů provádí na základě čl. 6 odst. 1 písm. f) Nařízení, tj. Správce má oprávněný zájem na tom, aby jím pořádané akce nebo akce, na kterých se podílí, byly prezentovány v hromadných sdělovacích prostředcích a na sociálních sítích, a tím byla zajištěna známost jím zastupovaných značek. Správce při výběru informací, které zveřejní, vždy uplatňuje nejvyšší etické standardy, a snaží se tak zajistit, aby zveřejněním nebyla porušena práva a svobody subjektu údajů. Současně si je Správce vědom toho, že případně není informován o všech skutečnostech a okolnostech; proto Správce v zájmu zajištění korektního zpracování údajů nebrání Subjektu údajů, aby se na Správce kdykoli obrátil prostřednictvím uvedených informací a umožnil mu vznést námitku proti zpracování údajů. Současně Správce vysvětluje, že pokud se účastníte různých veřejných akcí, např. poskytujete rozhovory, necháváte se fotografovat nebo natáčet, bude především předpokládat, že nemáte námitky proti tomu, aby byly příslušné informace zveřejněny. Jaká je doba zpracování osobních údajů? Správce plánuje uchovávat získané informace po neomezeně dlouhou dobu. Stejně tak v zájmu dodržení zásady korektního zpracování údajů správce vysvětluje, že vzhledem k tomu, že účelem zpracování údajů je zveřejnění informací o akcích správce, budou získané materiály veřejně dostupné a přístupné všem třetím stranám. Kdo má k informacím přístup a komu jsou poskytovány? Příjemci osobních údajů mohou být zaměstnanci pověření správcem, zpracovatelé, orgány činné v trestním řízení a dozorové orgány. Pokud by měly být osobní údaje předány dotčené třetí straně na základě uzavřené smlouvy za účelem plnění funkce nezbytné pro plnění smlouvy (např. v případě pojistné smlouvy; pro realizaci oprávněných zájmů Správce; pro poskytovatele služeb, aby mohl provádět střih videa), nebo pokud je potřeba zlepšit zákaznický servis nebo kvalitu služeb poskytovaných návštěvníkům akce. Správce upozorňuje, že jeho vybraní zpracovatelé (google.com (google analytics), facebook.com apod.) jsou považováni za společnosti mimo Evropskou unii a Evropský hospodářský prostor, proto Správce doporučuje seznámit se se zásadami ochrany osobních údajů těchto společností, případně podat Správci žádost o doplňující informace o podmínkách spolupráce. Předcházení nebo odhalování trestných činů souvisejících s ochranou majetku, zajištění oprávněných zájmů správce a třetích stran v případě porušení a ochrana životně důležitých zájmů osob, včetně života a zdraví; Jaké osobní údaje správce zpracovává? Pokud subjekt údajů vstoupí do prostor správce nebo do oblasti, kde je prováděn kamerový dohled, může být zpracován záznam a čas návštěvy těchto prostor a/nebo oblasti. Videodohled se neprovádí v prostorách, kde Subjekty údajů očekávají zvýšené soukromí, v odpočinkových zónách, šatnách apod. Oblasti záznamu kamer videodohledu se zaměřují na chodby, vchody/výjezdy, automobily, jejich tok v prostoru správce. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů? Videodohled se provádí za účelem předcházení nebo odhalování trestných činů souvisejících s ochranou osob nebo majetku, zajištění oprávněných zájmů správce a třetích stran a ochrany životně důležitých zájmů osob, včetně života a zdraví. Videodohled se provádí na základě čl. 6 odst. 1 písm. d) a f) nařízení, tj. zpracování údajů je pro Správce nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů Subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby, včetně života a zdraví (například kamerový dohled, kdy je zpracování osobních údajů nezbytné pro ochranu života a zdraví osoby v souvislosti s předcházením a/nebo odhalováním trestných činů); pro zajištění oprávněných zájmů Správce a třetích osob (například pro předcházení nebo odhalování trestných činů souvisejících s ochranou majetku, zajištění důkazů v případě sporu). Jaká je doba zpracování osobních údajů? Záznamy z kamerových systémů, jejichž cílem je předcházení nebo odhalování trestných činů souvisejících s ochranou osob a majetku, zajištění oprávněných zájmů správce a třetích osob a ochrana životně důležitých zájmů osob, včetně života a zdraví, se uchovávají po dobu nejvýše 30 dnů, pokud daný videozáznam nezobrazuje protiprávní jednání nebo jednání, které může správci nebo třetím osobám pomoci zajistit jejich oprávněné zájmy. V takovém případě může být záznam z kamerového systému vyhledán a uchováván do doby, než je právní zájem zajištěn. Kdo má k informacím přístup a komu jsou poskytovány? Příjemci osobních údajů mohou být zaměstnanci pověření správcem, zpracovatelé, orgány činné v trestním řízení a dozorové orgány. Uchovávání a evidence příchozí a odchozí komunikace (e-maily, dopisy poštou, žádosti příležitostně přijaté profily na sociálních sítích spravovaných Správcem) pro zajištění plnění smluvních povinností a zajištění oprávněných zájmů Správce. Jaké osobní údaje správce zpracovává? Při využití různých možností písemné komunikace s kontrolorem se uchovávají informace týkající se konkrétního dopisu, žádosti, žádosti. Přestože Správce vyzývá k používání oficiálních komunikačních prostředků, mohou nastat situace, kdy jste se rozhodli komunikovat se Správcem prostřednictvím platforem sociálních sítí. V těchto případech byste měli počítat s tím, že na příslušné sociální síti budou Správci k dispozici další informace. Jaký je právní základ pro zpracování osobních údajů Uchovávání informací o skutečnosti a obsahu sdělení se provádí na základě čl. 6 odst. 1 písm. c) a f) nařízení, tj. v případech, kdy jste podali reklamaci nebo stížnost, z nichž vyplývá povinnost Správce vaši žádost prověřit, je právním základem zpracování právní povinnost, zatímco za účelem zajištění oprávněných zájmů Správce a třetích stran (např. za účelem prošetření případů, kdy byly přijaty stížnosti na kvalitu služeb, jakož i zajištění důkazů proti případným reklamacím) jsou právním základem zpracování oprávněné zájmy Správce. Jaká je doba zpracování osobních údajů? Pro dosažení tohoto cíle správce uchovává příslušné informace po dobu nepřesahující dva roky, pokud nejsou příslušné informace použity k zajištění právních zájmů správce po delší dobu (například v případě sporu – pro uchování důkazů). V takovém případě budou příslušné dokumenty, záznamy uchovávány až do zajištění právního zájmu. Kdo má k informacím přístup a komu jsou poskytovány? Příjemci osobních údajů mohou být zaměstnanci pověření správcem, zpracovatelé, orgány činné v trestním řízení a dozorové orgány.
Jak je subjekt údajů informován o zpracování osobních údajů?Subjekt údajů je informován o zpracování osobních údajů uvedených v těchto zásadách pomocí víceúrovňového přístupu, který zahrnuje následující metody: a) v okolí míst kamerového sledování jsou umístěny cedule upozorňující subjekty údajů (chodce, řidiče, návštěvníky, zaměstnance atd.) na kamerové sledování v oblasti správce, poskytující základní informace o kamerovém sledování a informující o možnosti získat podrobné informace; b) při návštěvě webových stránek může subjekt údajů vyhledat prohlášení o tom, jaké soubory cookie se používají, a je vyzván, aby vyhledal tyto zásady; c) tyto zásady jsou veřejně přístupné na internetových stránkách správce www.crosschem-cz.bettrweb.com a v kanceláři správce u administrátora. d) na veřejných akcích, kde mohou být pořizovány fotografie a videa s cílem propagovat značky zastupované správcem, budou na místech zpracování údajů zobrazeny informace uvedené v těchto zásadách.
Práva subjektu údajů.
Subjekt údajů má právo požadovat, aby mu Správce poskytl přístup k jeho osobním údajům, a obdržet podrobné informace o tom, jaké osobní údaje má Správce k dispozici, za jakým účelem Správce osobní údaje zpracovává, jaké jsou kategorie příjemců osobních údajů (osob, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny nebo kterým mají být zpřístupněny, pokud zákony a předpisy neumožňují Správci v konkrétním případě takové informace poskytnout (např, správce nesmí subjektu údajů poskytnout informace o příslušných státních orgánech, kterými jsou osoby řídící trestní řízení, subjekty vyšetřovací činnosti nebo jiné orgány, jejichž údaje je zakázáno zveřejňovat na základě právních předpisů), informace o době, po kterou budou osobní údaje uchovávány, nebo kritéria použitá pro stanovení této doby.
Pokud se subjekt údajů domnívá, že informace, které má správce k dispozici, jsou zastaralé, nesprávné nebo chybné, má právo požádat o opravu svých osobních údajů.
Subjekt údajů má právo požádat o výmaz svých osobních údajů nebo vznést námitku proti jejich zpracování, pokud se domnívá, že údaje byly zpracovány protiprávně nebo již nejsou potřebné vzhledem k účelům, pro které byly shromážděny a/nebo zpracovány (po uplatnění zásady „být zapomenut“).
Správce oznámí, že osobní údaje subjektu údajů nelze vymazat, pokud je zpracování osobních údajů nutné:
a) pro Správce z důvodu ochrany životně důležitých zájmů Subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby, včetně života a zdraví;
b) chránit majetek správce;
c) pro správce nebo třetí stranu, aby mohl uplatnit, vykonávat nebo hájit oprávněné (právní) zájmy;
d) pro účely archivace v souladu s platnými zákony a předpisy upravujícími budování archivů.
Subjekt údajů má právo požadovat, aby Správce omezil zpracování jeho osobních údajů, pokud nastane některá z následujících okolností:
a) subjekt údajů popírá přesnost osobních údajů – po dobu umožňující správci ověřit přesnost osobních údajů;
b) zpracování je protiprávní a subjekt údajů vznese námitku proti výmazu osobních údajů a místo toho požádá o omezení jejich používání;
c) správce již nepotřebuje osobní údaje ke zpracování, avšak jsou pro subjekt údajů nezbytné pro vznesení, výkon nebo obhajobu oprávněných nároků;
d) subjekt údajů vznesl námitku proti zpracování, přičemž není ověřeno, zda oprávněné důvody správce jsou důležitější než oprávněné důvody subjektu údajů.
Pokud je zpracování osobních údajů Subjektu údajů omezeno v souladu s odstavcem 5, jsou tyto osobní údaje, s výjimkou jejich uložení, zpracovávány pouze se souhlasem Subjektu údajů nebo za účelem podání žaloby, výkonu nebo obhajoby zákonných práv nebo za účelem ochrany práv jiné fyzické nebo právnické osoby nebo důležitých veřejných zájmů.
Před odvoláním omezení zpracování osobních údajů subjektu údajů správce subjekt údajů informuje.
Subjekt údajů má právo podat stížnost Státnímu inspektorátu pro ochranu osobních údajů, pokud se domnívá, že správce zpracovává osobní údaje protiprávně. Správce však navrhuje, aby se na něj nejprve obrátil prostřednictvím e-mailu: [email protected], a to za účelem rychlého nalezení řešení v případě, že bylo porušeno Vaše právo na ochranu osobních údajů.
Subjekt údajů může podat žádost o uplatnění svých práv následujícím způsobem:
a) písemně osobně v prostorách správce po předložení osobního dokladu totožnosti (např. cestovního pasu nebo občanského průkazu), protože subjekt údajů má povinnost se identifikovat;
b) ve formě elektronické pošty podepsané zaručeným elektronickým podpisem. V takovém případě se předpokládá, že se subjekt údajů identifikoval podáním žádosti, která je podepsána zaručeným elektronickým podpisem. Současně si Správce vyhrazuje právo vyžádat si v případě pochybností od Subjektu údajů doplňující informace, pokud to považuje za nezbytné; elektronické žádosti se zasílají na e-mail: [email protected];
c) prostřednictvím poštovní zásilky. V takovém případě bude odpověď vypracována a zaslána doporučeným dopisem, čímž bude zajištěno, že takovou zásilku neobdrží neoprávněné osoby. Současně si správce vyhrazuje právo vyžádat si v případě pochybností od subjektu údajů doplňující informace, pokud to považuje za nezbytné.
Subjekt údajů je povinen ve své žádosti co nejdříve upřesnit datum, čas, místo a další okolnosti, které by mohly napomoci vyřízení jeho žádosti.
Po obdržení písemné žádosti subjektu údajů o uplatnění jeho práv správce:
a) ověřit totožnost osoby;
b) posoudit žádost, pokud:
žádosti, například o prohlížení videomateriálů, může být vyhověno, pak subjekt údajů jako předkladatel žádosti může obdržet kopii videomateriálu nebo jiných údajů;
dodatečné informace jsou nezbytné k identifikaci subjektu údajů, který o informace žádá, může správce požádat subjekt údajů o dodatečné informace, aby mohl informace správně vybrat (například časy návštěv, využívání služeb, zakoupené zboží), pokud lze subjekt údajů identifikovat;
informace jsou vymazány nebo osoba, která o informace žádá, není subjektem údajů nebo osobu nelze identifikovat, může správce žádost zamítnout v souladu s těmito zásadami a/nebo zákony a předpisy;
v případě, že Správce obdrží žádost, ale Vy jste neuvedl/a své kontaktní údaje, aby Vás Správce mohl při vyřizování Vaší žádosti kontaktovat a informovat Vás o výsledku vyřízení Vaší žádosti, Správce Vám do jednoho měsíce vypracuje písemnou odpověď, která bude k dispozici v kanceláři Správce. Příslušná písemná odpověď bude uložena v kanceláři správce po dobu nejvýše dvou měsíců ode dne podání žádosti.
Jak jsou osobní údaje chráněny?
Správce zajišťuje, pravidelně přezkoumává a zlepšuje opatření na ochranu osobních údajů s cílem chránit osobní údaje subjektu údajů před neoprávněným přístupem, náhodnou ztrátou, zveřejněním nebo zničením. K zajištění tohoto účelu Správce používá odpovídající technické a organizační požadavky, včetně firewallů.
Správce pečlivě kontroluje všechny poskytovatele služeb, kteří zpracovávají osobní údaje Subjektů údajů jménem Správce a v souladu s jeho pověřením, a rovněž posuzuje, zda poskytovatelé služeb používají vhodná bezpečnostní opatření, aby zpracování osobních údajů Subjektů údajů probíhalo v souladu s pověřením Správce a požadavky právních předpisů.
V případě bezpečnostního incidentu s osobními údaji, pokud způsobí potenciálně vysoké riziko pro práva a svobody Subjektu údajů, Správce o tom informuje příslušný Subjekt údajů, pokud to bude možné, ať už bude informace zveřejněna na webových stránkách Správce nebo jiným možným způsobem, např. prostřednictvím médií (televize, rozhlas, noviny, sociální sítě apod.).